Stora killen

2014-05-11 @ 21:04:46
Tänk att Malte har blivit en så stor kille nu. Sen några veckor tillbaka så har han slutat amma! Jag trodde aldrig att det skulle gå så smidigt, men egentligen så var nog han mer redo att sluta än vad jag va. Sista tiden så har jag bara gett honom bröstet på natten/morgonen, typ vid fem-tiden. För när man måste trösta ett gråtande barn vid fem så orkar man inte hur mycket som helt och då har jag gett med mig lite väl lätt och gett honom bröstet för då vet jag att han lätt somnar om. Det tog bara några nätter innan han fattade att det inte var någon idé att gråta och slutade sen att vakna vid den tiden och nu sover han tyst och lugnt hela nätterna istället!
 
Nu så har han även blivit väldigt intresserad av mat och vill gärna vara med vid spisen. Speciellt när jag steker pannkakor så brukar både han och Viola stå och tigga mat. Jag hinner knappt steka klart innan de norpar pannkakan rakr framför mina ögon.
 


Maltes absoluta favoritplats här hemma måste vara duschen. Där brukar han öppna alla flaskorna genom att bita i locken och sen smaka på innehållet. Han har verkligen en kärlek för salvor och krämer. Inte så bra kanske...

 
Att vara ute i trädgården är ytterliggare en av Maltes favoriter. Förra helgen så hade vi mormor och morfar på besök och då hade vi en heldag i trädgården. Vi planterade ett körsbärsträd och även en ny häck av rosa ölandstok. 
 


Violas hår blir ju ganska fett efter all mjukgörande kräm som hon får i ansiktet och på kroppen. Men ibland så blir det även lite tufft. Denna dagen så hade vi satt upp luggen i en tofs innan läggdags och smörjning så på morgonen fick hon en läcker frissa.

 
Malte måste alltid vara med och göra samma saker som storasyster. Ibland så leker de jättebra tillsammans, men ofta så spårar det ur. Till exempel så älskar Malte att dra Viola i håret och Viola har världens kortsaste tålamod och puttar gärna bort Malte lite väl elakt och hårt. Detta resulterar i skrik/gråt ifrån båda barnen samtidigt. Hoppas de lär sig komma överens och blir kompisar för livet.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Hårdträning för Joacim - extra tyngder på fötterna :)

2014-05-12 @ 06:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback