Begravning

2014-06-09 @ 20:26:07
Som småbarnsförälder så får man verkligen aldrig vara ifred. Det är mer regel än undantag att sitta och bajsa med minst ett barn inne på toaletten. Idag så kom Joacim hem tidigare från jobbet för att besiktiga husvagnen och arbetade resten av eftermiddagen hemma. Då passade jag på att gå på toa i hopp om att inte bli störd. Fast även om pappa är hemma så är det tydligen så att vissa saker måste jag bara se (enligt Viola). Så helt plötsligt när jag sitter där i godan ro, rycks toadörren upp och Viola berättar att det kommer blod. Jag fattade inte riktigt vad hon menade, men sen visar hon vad hon hade bakom ryggen. En död och halvtorr mask. Jag fick berätta att den tyvärr var död, men att om hon ville så skulle vi kunna göra det fint för masken och begrava den ute.
 
När jag var klar med mitt så gick vi ut tillsammans med den stackars masken och grävde en liten grop i rabatten och la den där. Viola sjöng en kort sång och jag plockade en blomma och la över graven. Sen var hon nöjd och lekte vidare med sitt. 
 
 
Malte är vekligen en expert på att smyga och försvinna. Jag har ju tidiagre berättat hur han vandrar in i folks trädgårdar och plötsligt är helt borta. Idag var det raka motsatsen. Jag var på övervåningen och tog en dusch. Tyckte att jag hörde ett ljud, men jag antog att det var Malte som busade utanför dörren. Efter att jag tvättat ansiktet tittar jag ner och där står Malte mitt i duschen med mig och lutar sitt fjuniga lilla huvud in i duschstrålen för att bli blöt. Kunde inte annat än att skratta. Han älskar vekligen vatten, speciellt att bli blöt i håret.
 
Så efter kvällsmaten så gick jag och barnen ut och vattnade alla växter i trädgården. Viola sprang framför vattensprutan helta tiden och blev genomblöt direkt. Tydligen var det mitt fel, för hon blev sur och gick in och mumlade "dumma mamma". Malte var lite mer diskret och gick långsamt mot vattenstrålen och lutade sig in för att få vatten på huvudet. Det slutade med att han var genomblöt, frusen, men överlycklig. Perfekt avslut på en härlig dag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback