Midsommar

2014-06-22 @ 20:16:29
Direkt efter frukosten så gick jag och Viola ut på jakt efter blommor till midsommarkransen. Det fanns inte så mycket blommor så vi fick ta det mesta från vår egen trädgård. Jag tycker det är så kul att göra fina kransar och jag förvånade mig själv detta året och fick till en kanonfin krans till Viola. Även Maltes blev fin, men inte lika maffig och färggrann.
 
Detta år så firade vi midsommar i Torslanda med Violas kusiner och mormor och morfar. Vi började dagen med att träffas på en 4H-gård som heter Kättilsröd. Där fanns det olika djur att titta på, lite fiskedam och ponnyridning. Malte tyckte att hönorna var väldigt spännande och pekade och tjöt högt när de rörde på sig. Viola var lite av ett stadsbarn och tyckte att det luktade lite illa bland djuren.
 


Vi passade även på att fika lite medans vi var där. Vädret var riktigt härligt så det var skönt att bara sitta och njuta av solen. Efter fikat tittade vi på kaninerna som fanns på gården, sen så var det dags för ponnyridning. Viola blev så kär i sin häst som hette PickaBoo. När hon red så pratade hon med honom och sa flera gånger till mig att hästen var så modig. När ridturen var över så ville hon inte gå av eller lämna manegen.



Sen fortsatte vi firandet hemma hos Andreas och Helen. Där bjöds det på gott grillat och smaskiga jordgubbar! Barnen lekte jättebra ihop och när vi skulle åka hem vid nio-tiden så var det stora protester. Det tog inte lång tid efter att vi åkt iväg innan båda barnen somnade i bilen totalt utmattade.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma/mormor

Tack för ännu en rolig midsommar.

2014-06-22 @ 20:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback