Trötta ben

2014-06-04 @ 22:54:42
Viola är ju en ganska bekväm tjej som inte gör av med energi i form av fysisk aktivitet. Fast nu det senaste så har hon börjat visa en tydlig vinnarskalle. Allt är en tävling där hon måste vinna. Det kan vara vem som är snabbast upp för trappan, vem som åt färdigt maten först eller först på toaletten när jag sagt att jag måste kissa.

Det bästa med denna önskan att vinna är att det går betydligt fortare att gå till dagis. Jag behöver bara säga "Nu vinner jag" så blir Viola arg som ett bi och sätter av i full galopp. Härligt!

Fast det kommer även dagar (speciellt om hon går eftermiddag på dagis) då hennes ben bara är för trötta. Då blir det en tävling ut från dagis bara för att vara först i vagnen. Malte har inga problem att gå hem. Han tycker bara det är kul. Fast ibland så är han spårlöst borta när man vänder sig om. Som idag till exempel, när jag hittade honom i en trädgård som vi hade gått förbi. Då är det bra att ha en vagn som klarar av att köra båda barnen samtidigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback