Soliga varma dagar

2014-07-23 @ 20:38:56
Nu har Joacim börjat jobba igen så det är bara jag och barnen som är hemma. Vädret har varit mer än fantastiskt och vi är ute mest hela tiden. Dessvärre är det inte det lättaste att vara själv med två barn på stranden. Skärskilt inte när en vill ut i vattnet och simma och den andra vill sitta i vattenbrynet och gräva. Vi har gjort så att vi har varit hemma på förmiddagen och åkt till stranden på eftermiddagen några timmar. Viola är riktigt duktig på att simma nu och klarar att simma med sina simpuffar både hundsim och ryggsim.
 
Fast idag kände jag mig helt slut och orkade inte ta med båda barnen till stranden så vi satte oss i bilen och åkte till leksaksaffären och köpte en ny vattenleksak. Det var en bläckfisk som man kopplade till vattenslangen och som sprutade vatten. Superkul tyckte barnen som sprang fram och tillbaka som galningar. Då solen varit väldigt het idag så har det blivit många drick- och glasspauser.
 
Jag har varit duktig hela dagen och hållit mig undan glass, så på kvällen gjorde jag en frappe som jag skulle avnjuta på altanen. Viola ville gärna smaka och tyckte det var så gott att hon drack större delen av den...typiskt. Fast det var härligt att bara sitte ute i skuggan och njuta av stillheten. Dessa dagar är sånna som jag vill minnas förevigt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback