Vårsol

2014-03-29 @ 18:29:32
Varje dag, två gånger om dagen (minst) så smörjer vi Viola med mjukgörande kräm eftersom hon har atopiskt eksem. De perioder då eksemen är som värst så är det även smörjning med "medicinkrämen" som vi kallar det och det innebär hydrokortison. Varje gång jag tar fram salverna så skriker Viola "Jag vill inte smörja mig" medans Malte kommer springandes så fort han kan. För han älskar nämligen Miniderm och suger krämen direkt ur flaskan! Självklart så tar vi bort flaskan direkt, men jag lät honom ha den lite för att ta kortet och det syns ju hur nöjd han är efteråt.
 
 
 
Viola har blivit en fena på att borsta tänderna och såhär härligt har vi det på mornarna. Malte är också bra på tandbortsning. Även här räcker det med att visa honom tandborsten så kommer han springandes!
 
 
Idag har det varit fantastiskt vårväder ute, så jag och barnen har varit ute hela förmiddagen. Pappa har varit uppe i verkstan och fixat med bilen. Jag passade på att rensa grönsakslandet och barnen lekte med allt de kunde hitta. Viola var väldigt intresserad av maskarna som kom fram när jag rensade i jorden och räddade dom och la dem i sin lilla hink. Malte som blivit helt såld på Bobbycar ville mest sitta på den och tuta på den lilla knappen. När vi arbetat färdigt så gav jag barnen varsin glass. Malte slukade sin direkt, men Viola lämnade faktiaskt lite på sin.
 

 
 

Nu går det inte lämna dörren öppen för då smiter Malte ut direkt. Han bara älskar att vara ute och gå omkring och upptäcka. Det är så mysigt när han går omkring och säger "uh" till allting. Så nyfiken och glad i livet. Underbart!

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Visst är det underbart med vår och nöjda barn.

2014-03-29 @ 20:46:25

Postat av: Mamma/mormor

Tänk att det går så smidigt med tandborstningen nu, det som var ett sånt krig tidigare.

2014-03-30 @ 09:22:52

Postat av: Mamma/mormor

Tänk att det går så smidigt med tandborstningen nu, det som var ett sånt krig tidigare.

2014-03-30 @ 09:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback