Malmö

2014-03-25 @ 21:18:24
I helgen var vi i Malmö med hela släkten för att fira min mormor som fyllde år. Vi tog tåget från Göteborg och var framme i Malmö efter 2,5 timmar. Det var betydligt mycket bättre att åka tåg än att köra bil då barnen kunde röra sig och underhållas på ett enkelt sätt. Sen blev det lite gnäll ändå, men det berodde nog mest på att Malte inte hade sovit middag tillräcklig länge.




När vi kom fram så blev det lite fika på stan och häng på hotellet innan det var dags för restaurang. Då var Malte jättetrött (klockan var läggdags) och vi fick kämpa med att hålla honom på humör. Fast bara han hade något att äta på gick det rätt så bra.

På lördagen var vi ute på stan och shoppade. Båda barnen var duktiga och skötte sig. Viola köpte ett par solglasögon och jag hittade lite kläder. På kvällen var det dags för restaurang och denna gången satt jag själv med barnen då Joacim delade fondue med Mattias och Lena på andra sidan bordet. Det hjälpte ju inte heller att vi fick vänta på maten i 1,5 timmar. Jag fick sitta mycket på golvet där Malte i varje fall kunde röra sig lite och då var lite nöjdare.



På söndagen gick vi till en lekplats efter frukosten där barnen fick leka av sig lite. Därifrån kunde vi även se Turning torso.





Vi har haft en härlig helg och på tåget hem satt Viola och fnittrade med sina kusiner. Underbart!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback