Kalashelg

2014-01-29 @ 20:55:01
I helgen så var det stora kalashelgen då vi hade kombinerat 30- och 1års kalas. Vi bjöd på två olika sorters smörgåstårta. En med kyckling/bacon/soltorkad tomat och en med lax/räkor/ägg. Till alla barn så serverades det även kokt korv i bröd. Jag personligen är inte så mycket för räkor och kallrökt lax, men min tårta tyckte jag var väldigt god och kan absolut tänka mig att göra den igen.  
 

När gästerna kom så låg Malte och sov middag, men när han vaknade så blev det full rulle nästan direkt. Innan det vad dags för efterrätt så fick han öppna sina paket. Viola var snabb med att hjälpa honom och även alla kusiner var med och tittade på. Blev mycket härliga saker, både kläder, gosedjur och böcker (vi hade nämligen bett om att inte få för mycket leksaker, då han har massor sen julen). Fast det som Malte tyckte var roligast var nog det prassliga pappret som kom med en av presenterna! Jag fick också mycket fint så som örhängen, böcker, pengar och gott vin. Mina favoriter var helt klart ett presentkort på valfritt fruktträd från mina föräldrar och Backstreet Boys biljetten från brorsan med familj!
 


Till efterrätt blev det kolapaj med pecannötter till oss vuxna och barnen fick glass och kolasås. Jag hade tänkt att göra mini cupcakes i olika smaker, som hade passat perfekt till Malte. Dessvärre så gick det inte som planerat, för när jag bakade dem kvällen innan kalaset så blev jag förbannad och slängde allihopa i slasken i ren frustration. Så för att Malte skulle få något sött och gott (och lättuggat) så fick vi köpa en semla åt honom. Men det blev bra det också, för han älskade den!



Hela kalaset blev väldigt lyckat och snart är det dags att börja planera för Violas 4års-kalas. Hon har pratat om lite olika teman. Senast jag frågade ville hon ha en prinsesstårta med blåbär och kanel. Får se om vi kan få henne på andra tankar för jag vet inte om jag tycker det låter så jättegott ihop!

Bjuder till sist på veckans två favoritbilder. Malte/slasktratten som är snabb som blixten och norpar spagetti från syrrans tallrik. Sen har vi underbara vackra Viola som piffat till sig med örhängen, halsband och diadem.

 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Tack för ett jätteroligt kalas och väldigt goda smörgåstårtor/paj.

2014-01-30 @ 06:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback