Huvudfoting

2014-04-11 @ 14:04:05
Viola har än så länge inte varit direkt intresserad av att rita eller färglägga. Hon tycker att det är mycket roligare att leka och fantisera ihop historier med sina leksaker.
När vi åkte hem från Lidköping i söndags fick vi äntligen med oss Violas julklapp, ett stafli. Bara på några dagar så har Violas intresse för att måla ökat. Från att knappt kunnat måla ett huvud, gör hon nu nya huvudfotingar varje dag! Det bästa är att höra hennes förklaringar om varje teckning. Jag kommer på mig själv sitta och le det största av leenden varje gång!

Detta är jag, de blåa ringarna på magen är tydligen mina bröst.


Den stora blåa till vänster är pappa, de andra små är monster.


Senaste skapelsen är mormor. Jag påpekade att hon såg lite sur ut, men Viola berättade snabbt att det var en visselpipa i munnen.





Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Känner mig smickrad över det fina porträttet.

2014-04-11 @ 18:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback