Nu får det va nog!

2013-11-06 @ 19:43:17
Nu skiter jag i det här med välling (för ett bra tag framöver) till Malte. Känner att det blivit en så stor grej för mig nu att få honom att äta ur flaska att jag bara blir sur och frustrerad när det inte funkar. Jag har försökt med allt känns det som. Flera olika sorters välling. Ett stort antal olika flaskor och dinappar. Jag har testat med pipmugg, vanlig mugg och även sked, men inget har passat herren. Som ett sista desperat försök igår testade vi att blanda i lite vaniljsocker i vällingen, men icke sa nicke...



Så idag blev det nya rutiner med maten. Istället för gröt till middag blev det ytterligare ett lagat mål mat och istället för vällingplågeri blev det gröt innan läggdags.
Det gick jättebra och Malte somnade mätt och belåten efter en slurk bröstmjölk. Underbart!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Kan man sälja nappflaskor på Tradera?

2013-11-06 @ 20:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback