Viola fyller 3 år!

2013-03-13 @ 21:28:57
Tänk att det redan har gått tre år sedan min älskade Viola kom till världen, tiden har verkligen rusat iväg. Detta var första födelsedagen som Viola verkligen förstod att hon skulle fylla år och få presenter. Och gissa om hon var ivrig när vi gav henne födelsedagspresenterna. Hon slet av pappret och hann knappt titta på vad som fanns i paketet innan hon slet sönder nästa.



Jag har alltid varit lite anti vad det gäller prinsessklänningar och sånt, men när jag såg denna fe-dräkt så kunde jag bara inte motstå att köpa den. Och det var tur det, för Viola älskade den och skuttade runt i hela huset och man såg verkligen på henne hur söt hon kände sig.

Även på födelsedagskalaset så hade hon sin fina dräkt. Jag hade som personligt mål att göra en fin tårta till Viola och när jag frågade vad hon ville ha för tårta så sa hon "Monstertårta". Så efter en hel del surfande på nätet för att få ideér, så lyckades jag få ihop en monstertårta som både jag och Viola var nöjd över! Och gott smakade den också =)


Farfar och farmor var i värmland på kalaset så de kom dagen efter istället. Med sig hade de en ny cykel till Viola. Jag trodde nog att en skulle vara för stor, men den var faktiskt alldeles lagom. Viola tyckte det var jätteroligt och med farmors hjälp cyklade hon runt runt.


Jag började ju att läsa för Viola redan när hon var nyfödd typ. Så för att inte vara en sämre mor till Malte så har jag nu även börjat läsa för honom. Viola vill gärna vara med och jag tror att hon tycker det är mysigt att göra saker tillsammans alla tre. Idag så fick till och med Malte en puss under sagostunden. Det är syskonkärlek det!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback