30års-kalas

2013-06-16 @ 20:39:39
Nu äntligen har vi en nybärbar dator, vilket gör att jag äntligen kan blogga igen på riktigt. Vår förra dator hade så mycket virus att det knappt gick att gå ut på nätet och absolut inte lägga in bilder på bloggen. Hur som helst, jag ligger lite efter i rapporteringen så jag börjar med Joacims 30års-kalas. Det var förresten då som han fick den nya datorn, som var en present från mig, mina föräldrar och min bror med familj. Dagen började med att Viola var bjuden på barnkalas hos sin dagiskompis Moa på förmiddagen. Egentligen så hade vi inte tid med det, men det går ju inte tacka nej till ett barnkalas, och speciellt inte ett till en av Violas bättre kompisar på dagis. Det gick bra på barnkalaset, men Viola lekte mest för sig själv. Mitt absoluta favoritögonblick var när barnen fick välja tallrik till tårtan. De kunde välja mellan prinsess- eller pirattallrik. Viola var den enda flickan som valde piratallrik, behöver jag nämna att jag kände mig lite stolt?!
 
Till Joacims kalas så hade vi förberett en hel del dagen innan, så även om jag och Viola var iväg på förmidagen så blev det aldrig direkt stressigt. Vi bjöd på grillat; kött, korv och kyckligklubbor, samt franskpotatissallad, majskolv och sallad. Efter maten så busade barnen med varann och det slutade med lite bad i poolen. Till efterrätt hade jag bakat en marängtårta med ägg/vaniljkräm och nougatkräm, toppad med jordgubbar. Jag som egentligen äter mjölkfritt fortfarande var tvungen att ta en bit av tårtan, den gick bara inte motstå. Gott var det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback