Medicin

2013-07-02 @ 14:54:02
Vi var hos doktorn igår för Violas alla utslag. Jag har efter ett tidigare besök på BVC smörjt med hydrokortisonkräm, men så fort jag trappar ner dosen så kommer eksemen tillbaka. Nu känns det som jag bara smörjer och smörjer, men det blir aldrig bättre. Så när jag var med Malte på 5 månaderskontrollen igår tog jag upp att Viola fortfarande var dålig i huden och att det kliar väldigt mycket på henne. Då bokade sköterskan in en tid till läkare för att kolla lite mer på huden.
 
När jag hämtade Viola på dagis så var hon självklart jättefin i huden och allt det röda var blekt och fint. Kändes superdumt att jag hade beklagat mig så för sköterskan. Fast jag vet ju att vissa dagar är bättre än andra, men varför var det tvunget att vara just den dagen då man ska till läkaren? Så för att i själva verket ha något att visa upp så matade jag Viola med ketchup när vi kom hem (ett säkert kort för att bli röd och flammig), sen fick hon även vattenmelon som hon också kan bli lite röd utav. Inte nog med det, utan jag torkade rent arm- och knäveck från all fet salva som fanns där för att göra det torrt och frasigt. Usch, vad jag kände mig elak!
 
När vi var hos doktorn, så lyssnade han bra och tittade på Violas hud (som var nästan lika dålig som vanligt igen efter min tortyr). Han tyckte också att det var konstigt att det blivit värre nu på sommaren och att det inte blev riktigt bra trots starkare hydrokortison. Så nu fick jag nya direktiv som jag ska följa (en sista chansning med smörjandet av hydrokortison) tillsammans med en allergimedicin. Och om detta inte hjälpte så skulle vi höra av oss igen för vidare utredning.
 
Underbara speciella Viola blev överlycklig för att få medicin. Så när vi hade hämtat den på apoteket igår så ville hon ta den direkt. Det var små tabletter, men det sa bara slurk så hade hon svalt den. Det första Viola pratade om i morse var sin medicin. Det första hon ville när vi kom hem från dagis var att ta sin medicin. Hon hade till och med hittat asken och satt med stor mun i soffan och bad mig hämta mjölken! Så att få i henne medicinen blir nog inga problem, värre blir att smörja henne två gånger om dagen, något hon hatar.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

En riktig höjdarberättelse, ha ha, det är ju så typiskt när man ska till tex läkaren att man alltid känner sig bra då.

2013-07-02 @ 15:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback