Västervik

2013-08-06 @ 22:16:35
Semestern avslutades på Lysingsbadet i Västervik. Vi bodde på området som kallades Mariannelund och det låg nära den stora lekplatsen. Viola älskade lekplatsen och ville vara där hela tiden, men den var lite lurig för det fanns inga handtag att dra sig upp med på toppen av stegarna. Fast Viola klarade det bra ändå, men ibland fejkade hon och hängde och ropade på hjälp. Eftersom jag inte alltid är så snabb fram (då jag vet att hon fejkar) så kommer det andra föräldrar till undsättning, men då blir Viola lite skamsen och mumlar "min mamma" och klättrar vidare upp. Kan inte annat än att skratta då.
 
 
 
Vi passade på att gå till Biltema och köpa oss en enklare markis som är smidigt att ha när man gör kortare stopp med husvagnen och man inte orkar sätta upp förtältet. Viola hittade då en sparkcykel som hon tyckte var jätterolig. Hon har nämligen sett massor av barn nu när vi varit på campingar som har sånna och eftersom jag lovat henne en så köpte vi en till henne. Hon valde en rosa. Konstigt nog så åkte hon riktigt bra inne i affären, men när vi köpt den och hon skulle leka med den på campingen så blev det gnälligt och ord som "jag kan inte" upprepades konstant.
 
 
Eftersom vädret inte direkt var med oss i början av veckan så blev det lite utflykter och shopping. En dag åkte vi till Gamleby och tittade lite på olika loppisar, sen så gick vi och tittade på Garpes vänner som är en trollpark. Jag hade sett fram emot denna aktivitet och Viola tyckte att det var jättespännande, precis som jag hoppats. Fast när vi var klara och gick ner för berget igen så blev Viola sur och tvär och för första gången får vi höra att hon hatar oss. Jag blev helt paff för jag trodde inte ens att hon kunde det ordet (måste hört det av några barn på campingen). Jag vet att hon inte menade vad hon sa, och att hon egentligen inte visste vad det betydde, men jag kunde bara inte släppa det. Så jag fick jaga ikapp henne i skogen (för hon sprang som en galning) och sedan förklara för henne att vi inte använder sånna ord och berättade vad det betyder att säga sånt och att vi blev väldigt ledsna. Viola som fattade att hon varit elak blev ledsen och bad om ursäkt. Usch, antar att det bara är att vänja sig vid fula ord =( Så tyvärr blev trollpromenaden inte så mysig som jag hade hoppats.
 
 
För att få upp humöret igen så avslutade vi besöket i Gamleby med lite italiensk glass. Vi tog citronsorbet, lakrits och choklad. Malte fick smaka på citronen och han blev helt crazy. Ville bara ha mer och mer!
 
 
En kväll passade Joacim på att ta lite egentid och drog iväg ut på öarna och fiskade.
 
 
De sista dagarna var det härligt väder så vi passade på att bada i poolen. Viola kan simma helt obehindrat nu när hon har sina puffar. Hon är inte rädd alls. Vi passade även på att åka vattenrutschbana, vilket Viola älskade.
 
 
Sista kvällen hade vi bokat bord på en restaurang Skärgårdsvillan som låg på campingen. Jag och Joacim åt trerätters, men Viola nöjde sig med varmrätt. Min meny såg ut såhär: getosttoast, dillmarinerad lax med ljummen potatissallad och majskolv, cheescake. Joacims: ost & charkuterier, Grillspett med potatisgratäng och majskolv, jordgubbsdröm.
 
 
Efter maten var det läggdags för Malte, så efter en liten slurk bröstmjölk så somnade han i vagnen och vi gick alla på en kvällspromenad och njöt av solnedgången.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback