Gränna

2013-08-05 @ 21:23:44
Första stoppet på husvagnssemestern var Gränna. Det blev besök i många polkagrisaffärer där det fanns polkagrisar i alla möjliga smaker och former. Vi tittade även på hur man gjorde dessa polkagrisar, vilket Viola tyckte var spännande.

Passade även på att fika på ett retro-café när vi var inne i stan.

Campingen var jättefin och låg precis vid Vättern. Vi hade riktigt skönt väder och trots att det var lite kyligt i vattnet så badade Viola. Även jag och Joacim var i men vi doppade oss aldrig. De hade skapat en liten lagun som gjorde vattnet lite varmare än utanför stenmuren. Dessvärre gjorde det att vattnet blev stillastående och det fanns varningslappar uppsatta om badklåda. Så vi var noga med att duscha oss direkt när vi kom hem från badet.

Malte sov så gott i vagnen. Konstigt nog somnade han medans han lekte med sin fot!

Det fanns en Sia-glasskiosk på campingen, så det blev minst en glass om dagen. På bilden nedan så ser ni Knäck-duo: kolaglass i botten sen kolasås och mjukglass toppad med daimkulor.

Eftersom vi låg precis vid färjeterminalen så passade vi på att åka över till Visingsö en förmiddag. Färjan tog drygt 20 minuter och Viola busade typ hela tiden. När vi kom fram så gick vi direkt till ett lekland som fanns där så hon fick busa av sig lite innan vi fortsatte vår upptäcksfärd.

Bästa sättet att röra sig på ön var ju helt klart cykel, men eftersom Malte är så liten så fick vi nöja oss med att promenera runt och kolla på det som låg närmast hamnen. Vi tog oss till kungseken där vi passade på att fika de smörgåsar som vi hade packat med oss. Jag älskar picknick!

När vi kom tillbaka till Gränna igen så hade farmor och farfar kommit på besök. Så resten av kvällen så myste vi med dem vid badet och sedan med god mat i husvagnen.

En underbar morgonbild i husvagnen.