Den ätna champinjonen

2013-08-08 @ 21:11:56
Idag var jag och handlade med båda barnen. Malte premiärsatt i kundvagnen (har suttit i bilbarnstolen innan) och Viola hängde lite coolt på sidan av vagnen och hoppade ibland av i farten och virvlade runt bland alla hyllor. Jag hade lovat henne godis i automaterna utanför kassorna om hon var duktig. Allt gick riktigt bra, tills vi kom till frukt och grönt... Poff, sa det och så var Viola som bortblåst. Lika snabbt dyker hon upp från ingenstans och har munnen full med något vitt. Jag misstänker direkt att hon lyckats knycka en champinjon (som händer allt för ofta). När jag frågar henne så öppnar hon munnen stort, och mycket riktigt där finns en söndertuggad champinjon. När jag frågade vart resten var så försvann hon igen. När jag hittade henne stod hon vid en stor låda med svamp och pekade på en stor champinjon mitt i högen. När jag lyfte upp den så fanns där stora tandmärken på undersidan av svampen...självklart identiska med Violas tänder!
 
Viola: Vi köpa den?
Jag: Ja, det måste vi ju nu när du ätit på den.
Viola: JA, tack mamma!
 
Sen gick vi mot kassorna med allt som stod på inköpslistan, plus en och en halv champinjon :-)
 
(Ja, hon fick även en krona till godisautomaten. För även om hon tjuvade en halv champinjon så skötte hon sig bra för att vara Viola)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback