Fredagsmys

2013-04-19 @ 20:36:33
Idag så har vi haft fullt upp här hemma. Efter frukosten så åkte vi till Blomsterjätten för att köpa fröer. Har tänkt att det ska bli en kul grej för Viola att vara med från början och se hur det växer. Men tyvärr slutade besöket med att jag bara köpte såjord, då Viola var bångstyrig. Efter det handlade vi mat på Willys, det blev lite gott till kvällen och ingredienser till ett bullbak.

Bullbaket blev inte riktigt så mysig som jag hade tänkt utan mer ett test på min förmåga att göra tre saker samtidigt, men även hur stresstålig jag är. När det var dags att kavla ut degen så hade Malte tröttnat på att sitta i babysittern. Viola ville bara slicka på skeden med fyllning på och jag skyndade allt jag kunde för att få klart bullarna. Detta resulterade i att jag fick stå med en fot på babysittern och gunga den, frenetiskt kavla degen samtidigt som jag fick mota bort Viola från smöret! Lyckligtvis så klarade jag stresstestet och bullarna blev både fina och goda.






Tydligen så var bullarna så goda att Viola var tvungen att ta med en i badet ;-)




Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja det kräver stort tålamod att baka bullar med barn runt fötterna. :)
Snart har Viola växt ur badbaljan, dags för badkar kanske.

2013-04-20 @ 09:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback