Skene marten

2012-09-09 @ 19:28:31
Denna veckan har flutit på bra utan större protester mot TV-förbudet. Istället så har vi målat med fingerfärg och bakat tigerkaka, vilket har varit väldigt uppskattat! Dagislämningen har också blivit bättre och denna veckan har Viola inte blivit ledsen och hon har till och med vinkat hej då till mig genom fönstret.
 


Nu i helgen så var det dags för Skene marten. Som vanligt finns det inte så mycket att ha, men det hör ändå till att gå omkring där och titta. Viola hittade en ballong som hon ville ha, sen så blev det en polkagris också. När vi gick till tivolit så sågViola en attraktion som hon ville åka. Det var ett tåg och Viola satte sig i första vagnen och åkte runt medans hon vinkade glatt till oss. Det är verkligen härligt att se sitt barn glad och nöjd!
 


Innan kvällsmaten nu på söndagskvällen så kände vi att vi var tvunga att hitta på något roligt då vi legat i soffan sen vi kom hem från marknaden. Så Viola och jag gick till lekplatsen och grävde lite, sen så blev det en upptäcksfärd in i "skogen". Hon hittade en fin pinne som blev ett svärd som hon högg osynliga monster med. När vi äntligen kommit ur skogen så tyckte jag det var dags att gå hem, men Viola ville leka mera så det blev en tur upp till vattentornet. På vägen hem så samlade vi på oss kottar, stenar och löv som pappa skulle få smaka på. Eftersom det såg ganska tungt ut frågade jag Viola om jag skulle bära hinken åt henne. Hon svarade då; Nej, stark, pippi-stark. Alltid lika roligt när det kommer nya ord som hon aldrig har använt innan.








Kommentarer

Postat av: Johanna

Vilka fina höst skor Viola har!

Svar: Tack, jag är jättenöjd med dom.
Helena Eriksson

2012-09-10 @ 07:05:36
URL: http://kolared.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback