Röjarhelg

2012-10-22 @ 20:16:04
I helgen så har vi varit i röjartagen. Viola ska ju få ett nytt rum, så ett första steg mot detta var att städa ur vårt extrarum och bära upp alla sakerna på vinden. Självklart skulle Viola med upp dit för det såg så spännande ut när pappa klättrade upp på vinden. Så det var väl klart att hon fick hänga med. Där uppe så hittade hon jultomtarna som hon satt och lekte med.
 


Jag har en vision av hur jag vill att hennes flickrum ska se ut. Det kommer att bli limegröna väggar och rosa garderober. På lördagen så åkte vi till färgaffären och köpte en provburk med grön färg som Viola ville hjälpa pappa att måla med. Behöver jag nämna att några minuter efter kortet togs så ballade det ur och Viola ville måla lite var stans...



För att lugna en stressig pappa så gick jag och Viola ner och bakade lite sirapslimpa. Men även bakningen ballade ur lite, men det tycker jag i och för sig bara hör till =)  Det började med att Viola lekte Emil i Lönneberga och fastnade med huvudet i "soppskålen". Sen så ville hon smaka på filen som skulle vara i brödet och det sa jag att hon fick. Jag hade tänkt att hon skulle doppa ett finger i filen, men Viola körde ner hela handen i skålen med fil...hihihi! Slutresultatet blev i varje fall två goda sirapslimpor, bakade med mycket kärlek!

 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Synd att måla över den vackra senapsgula väggen ;-)

2012-10-23 @ 16:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback