Första biobesöket

2012-10-01 @ 20:03:40
I lördags så var det dags för Violas första biobesök. De visade en film för barn mellan 2-4år som hette "Liten Skär och små brokiga" och som höll på i 35 minuter. De figurer som var med i filmen kommer från en bokserie som vi har läst när Viola var bebis. Innan vi åkte hemifrån så var hon lite uppspelt och nyfiken på vad bio var för något.
 


Väl på bion så var det lång kö till godiset så vi gick in och satte oss utan att handla något. Tråkiga jag hade ju med lite russin och vatten som jag hade tänkt att vi skulle mumsa på. Fast när jag såg besvikelsen i Violas ögon fanns det inget annat val än att gå ut igen och köpa en popcornlåda till henne. Gissa om hon var stolt när hon fick den! Viola satt och moffade i sig popcorn under hela filmen, och jag hade tur de gångerna jag kunde smyga till mig ett popcorn utan att hon såg, för hon ville inte riktigt dela med sig i början.



När filmen började blev Viola helt uppslukad av filmen. Det var en bra film för så små, för det var en interaktiv film där man skulle gissa vad som ritades och några gånger så skulle man dansa och hoppa. Även när man inte skulle gissa så skrek Viola ut allt vad hon såg och tyckte allt var jätteroligt. Några gånger så blev det alldeles mörkt i biosalongen, men då blev Viola lite rädd och hennes arm åkte direkt mot mig för att känna efter att jag verkligen var kvar, mysigt. Måste helt klart göra om detta igen!

 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Söta Viola. Det var inte direkt fullsatt på bion.

2012-10-01 @ 20:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback