Valborgshelgen

2012-05-02 @ 20:35:08
Nu så har värmen äntligen kommit hit och det känns som om det börjar gå mot sommar. I måndags så var det en klämdag så Joacim var hemma med Viola och hade det mysigt medans jag jobbade som vanligt. Joacim är inte riktigt realistisk när det gäller vad han tror sig hinna med på en dag när han har Viola hemma. Han hade tydligen tänkt sig pilla med garaget hela dagen, men ganska snabbt insåg han att det är omöjligt att ha med Viola och koncentrera sig på att göra något eget. Så det slutade med en tur till lekplatsen istället. Fast när Viola sov middag så passade han på att fixa och glömde självklart av att väcke henne, så hon sov i 2,5 timmar innan jag ringde och frågade vad de gjorde....suck. Behöver jag nämna att hon var svår att få att somna på kvällen? Tror jag var inne tre gånger för att hon tagit av sig pyjamasen och blöjan. Sista gången hade hon råkat kissa i sängen också, typiskt. För att slippa gå upp mera och för att få henne att somna diskuterade vi lite och då sa Viola att hon ville ha bollen i sängen. Jag sa då till henne att om hon fick bollen så var hon tvungen att sova, vilket hon nickade godkännande till. Och mycket rikitgt, hon sa inte ett ljud efter det och somnade så fint!


Den 1:a maj så fick jag sova länge och medans jag sov så åkte Joacim med Viola till hennes farmor och farfar. När han kom hem väckte han mig och sen blev det frukost. Kändes jättekonstigt att äta frukost utan att ha Viola hemma, tomt och tyst. Efter frukosten så stog det målning av garaget på agendan. Det var strålande väder, så det var underbart att vara ute. Efter flera timmars målande började vi tappa energi så då åkte jag och köpte en grillad kyckling och potatissallad. Det var riktigt lyxigt att kunna sitta på altanen och äta, och det smakade verkligen gott! Efter ytterliggare några timmars arbete så gav jag upp då längtan efter Viola blev för stor. Hon hade haft det bra hos farmor och farfar och kusinen Riley hade gjort henne sällskap. Tydligen hade farmor inte lyckats få henne att sova så när vi åkte hem slocknade hon direkt i bilen. Resten av kvällen spenderades i trädgården med lek och bus.



Idag så åkte jag och Viola till apoteket efter jobb/dagis. Hon ville helst inte gå ur bilen men om hon fick med sig fotbollen in i affären så fick jag lov att knäppa upp bältet och lyfta ut henne. Väl inne i affären började hon prata med extremt hög röst och hon blev väldigt uppspelt och ville visa mig en reklamskylt med en flodhäst på. När vi tittat på allt hon ville visa var det dags för mig att handla det jag ville ha, men det var svårt då Viola fick för sig att börja spela fotboll där inne bland hyllorna... Dessa underbara stunder som är en blandning av kaos, skratt, svett och lycka gör verkligen livet värt att leva! Tack Viola för att du gör mitt liv så speciellt och roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback