Skönt och varmt väder

2012-05-30 @ 20:34:23
De sista sköna dagarna efter Astrid Lindgrens värld spenderades hemma, tyvärr så avslutades ledigheten med att Viola skadade foten. Vi var på en lekplats och Viola ville att jag skulle klättra upp efter henne och åka kanan om och om igen... För att göra det lite roligare för mig så låtsades jag vara ett farligt monster, men då blev Viola så uppspelt och att hon i all hast så sprang rakt ut i kanan och hamnade med huvudet i sanden och benen liggandes på kanan. Jag blev jätterädd att hon skadat huvudet eller händerna som hon tog emot sig med, men av någon anledning så var det foten hon fick ont i. När vi kom hem från lekplatsen så var hon ganska ynklig, men blev genast gladare när vi satte ett bandage på foten. Fast när hon vaknade efter vilan så var hon förtvivlad och vägrade att använda foten, så vi fick bära runt på henne. Så efter att ha pratat med 1177 så blev det en tur till jourcentralen och de gav oss en remiss till röntgen i Borås. Lyckligtvis så visade det sig bara vara en stukad fot, men det tog två, tre dagar innan hon kunde gå igen. Sen så haltade hon i nästan en vecka.




I helgen var det riktigt skönt väder, så det blev att vara ute hela tiden. Jag fick äntligen rensat och gallrat i mitt grönsaksland, målat insidan på Violas lekstuga och bakat årets första rabarberpaj. Viola passade på att bada i det fina vädret, hjälpa sin pappa med att plocka maskrosor men även busa med mig och hälla ut alla mina fröer som jag hade kvar. En perfekt helg helt enkelt!



Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Söta Viola :-)

2012-05-31 @ 20:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback