Kosläppet på Strömma

2012-05-09 @ 21:19:38
I helgen så kom mormor och morfar på besök. Sedan flera veckor tillbaka så hade vi bestämt att de skulle komma hit och vara med på kosläppet på Strömma. Tyvärr så var vädret inte det bästa så vi frös ganska mycket medans vi väntade på att kossorna skulle springa ut på betet. Självklart så var det lite försenat, så väntan blev väldigt lång. Ännu längre blir den också då man måste bära sin dotter under hela väntan. Som tur var så matade hon mig med bulle under tiden, vilket gav lite mer energi.

Vi tittade även på kossorna som stod inne med sina kalvar och Viola klättrade upp på staketet med morfars hjälp. Favoritdjuret för Viola verkade nog ändå vara hästarna, speciellt den gråa som hon så gärna ville titta på, men som aldrig kom riktigt nära...




På lördagskvällen var vi och handlade lite mat och godis. Tydligen så anser mormor och morfar att de kan ge sitt barnbarn lite godis utan att höra med oss föräldrar, så de köpte en liten påse med smarties. Viola mumsade i sig godiset direkt. Hon riktigt hetsåt godiset i tron om att vi skulle ta det ifrån henne.


Detta godis har sedan dess ställt till med problem. Det var när jag och Viola var på Coop och handlade igår som hon vägrade sitta i kundvagnen, så jag lät henne gå ner och springa runt. Konstigt nog sprang hon direkt till lösgodiset och pekade på smarties-godiset och sa: Den, Den, DEN!! Jag sa nej och förklarade att vi inte äter godis på tisdagar. Hon blev jättearg och det hela slutade med att jag gav med mig och hon fick ta lite smarties. Hon skulle självklart ta godiset själv och det ramlade smarties överallt. När vi handlat klart och gick mot bilen hade Viola godispåsen i handen och såg så lyckig och stolt ut medans hon mumsade i sig några bitar. Jag kunde inte annat än att le och samtidigt tänka att det faktiskt var mormors fel det där med godiset =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback