Borås djurpark

2012-06-04 @ 20:52:04
I helgen så blev det en tur till Borås djurpark och där mötte vi upp med Violas mormor och morfar. Det var riktigt kallt och rått väder, så det var inte så jättemysigt att gå omkring och frysa. Fast det hela blev ju genast mycket roligare när vi tittade på djuren. I år så var Viola lite rädd när grisarna kom för nära och sa att de var äckliga... Violas nya ord är äckligt, allt är äckligt. När vi gått halvvägs genom parken så började Viola tjata om glass (då alla vi mötte åt på glass), men efter en portion pannkakor glömde hon helt bort glassuget. Så då kunde vi lugnt gå vidare och titta på elefanterna som Viola och morfar matade med gräs, vilket Viola tyckte var roligt. Men eftersom morfar var så sugen på glass så fick det bli en glass innan vi åkte hem!

När vi kom hem så var vi frusna allihopa så jag och Viola åt lite smörgås och drack varmt te. Men Viola var inte nöjd innan hon hade fått tre koppar te. Hon var nog genomfrusen stackarn.




Idag så var det en sur och trulig liten tjej som jag fick med mig hem ifrån dagis. Hon var inte alls på humör och jag fick inte ens ta i henne utan att hon skrek och ropade Aj aj. På väg till bilen så pratade hon bara om banan (men hon tecknade för päron) och jag frågade henne om hon ville ha banan och då svarade hon ja. Så när vi kom till affären så gick vi och tog en banan till henne direkt, men det passade inte heller damen som blev irriterad och sprang runt runt skrikandes omkring på fruktavdelningen. Efter några djupa andetag så samlade jag mig, fångade henne och lyckades bära henne till charken medans hon slog mig med bananen i huvudet...suck! Väl vid charken lugnar hon ner sig och säger att hon vill ha korv. Så det fick bli ett halv hekto kalvkorv till den sura lilla damen. Innan vi ens hunnit ur affären så har hon mumsat i sig flera skivor och när vi kommer hem så hade det hemska humöret nästan försvunnit. Antagligen så brås hon på mig, för jag blir också hemsk och arg om jag inte får mat när jag är hungrig. Mammas tjej det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback