Äntligen lite värme

2012-06-26 @ 20:40:58
Idag hämtade jag Viola lite tidigare än vanligt då vi skulle på öppethus på Örby förkola, där hon ska gå tre veckor i sommar på sommar-dagis. När jag skulle hämta henne så var alla barn ute på gården, alla klädda i linnen eller tunna klänningar, då det för en gångs skull var lite fint väder. Längst bort på gården ser jag en liten tjej med tjock fleecejacka på sig trots att det är 23C ute. Självklart är det Viola och när jag går dit säger fröken direkt att de har försökt att få av Viola jackan, men att hon absolut skulle ha den på sig. Så typiskt min älskling att envisas med den där jackan som hon älskar så mycket, hihi! När vi går mot bilen lyckas jag få av jackan, och ytterliggare en fröken ursäktar sig då för att Viola hade på sig en varm jacka.


Sommardagiset var jättefint och Viola verkade tycka det var bra då hon rusade in och lekte med sakerna som fanns där (vilket egentligen är ganska ovanligt för att vara Viola). Så det blir nog bra detta. När vi kom hem avnjöt vi var sin glass ute i solen. Det är livet det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback