Medeltidsdag i Varberg

2012-07-10 @ 20:22:01
I helgen har det varit fullt upp. I lördags så var det jag som fick lite vuxentid och var på tjejkväll med två vänner. Det blev god mat och mycket skratt. Under kvällen så diskuterade vi ett nummer av tidningen Amelia, och tanken är att vi ska komma med i tidningen som experter som kommer med synpunkter. Med mig hem fick jag en goodiebag med en Me&I klänning, ett halsband och en hel del annat smått och gott. Det är riktigt skönt att få nån kväll så där ibland att bara skratta och ha det roligt med vännerna. Tack för det!
 
Efter söndagsfrukosten så åkte vi iväg mot Varberg där det var medeltidsdagar på fästningen. Vädret var sådär hemma i Skene så det var skönt att komma hemifrån ett tag. När vi kom till Varberg så var det som att komma till tropikerna, för det var varmt och strålande sol. Stackars Joacim hade klätt sig alldeles för varmt med sina jeans.
 
Inne på borggården så var det marknad och vi köpte ett fint huvudsmycke till Viola i mässing och med röda band. Det var riktigt härligt att se Violas min när hon tittade sig i spegeln, för hon tyckte själv att hon var jättefin. Sen tittade vi på bandet som spelade musik och Viola ville gärna dansa till musiken och självklart tvingade hon med mig också, vilket var lite skämmigt. men vad gör man inte för sin dotter?! Efter marknad och dans så gick vi en tur på fästningen, men det är ju hur farligt som helst för små barn, så vi höll stenhårt i Violas arm hela tiden.
 
 
På eftermiddagen så var vi sugna på fika och för Joacim och Viola blev det glass och bulle, medans jag åt en kyckligsallad. Efter fikat så började vi känna oss nöjda, men bestämde oss för att ta en snabb sväng på museet. Och det blev minst sagt en snabb sväng... Viola rusade iväg som en galning och vi for genom de olika rummen alldeles för fort. Sista avdelningen var en vampyrutställning, och för att få ut något vettigt från museet passade vi på att skrämma Viola lite med hjälp av en stor uppstoppad varg! Det var inte uppskattat kan jag meddela.
 
Innan vi åkte hem så gick vi ner till havet för att känna lite på vattnet. Det var jätteskönt och om vi hade haft med oss badkläder så hade jag lätt kunnat doppa mig. Viola fick springa lite i vattnet med blöja och tröja på sig, men hon tyckte det var så roligt att hon helt glömde bort det och sprang rakt ut och ramlade. Då var det bara att ta av allt och fortsätta bada naken, vilket hon älskade.
 
 
När vi kom hem så var det också fint väder så vi var ute i trädgården resten av kvällen. Jag rensade mitt grönsaksland, Joacim klippte gräset och Viola badade i sin pool. En lyckad dag helt enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ha ha, det är ju bara så det är, släpper man småbarn i strandkanten så är hela dem snart blöta.

2012-07-12 @ 20:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback