Trettondagshelgen i Lidköping

2012-01-09 @ 21:19:06
Det var riktigt skönt att börja arbetet igen efter semester med en kort arbetsvecka. Tänk om alla veckor bara hade haft fyra arbetsdagar, vad underbart livet hade varit då! Fast man kan ju inte få allt... Direkt efter att jag kom hem från jobbet i torsdag så packade vi resväskorna och åkte iväg till Lidköping för att spendera trettondagshelgen där. Viola orkade vara vaken hela vägen i bilen även om det var sent när vi åkte. Fast jag satt i baksätet och lekte och med henne hela vägen så att hon inte skulle bli irriterad eller trött. Jag fick nästan kramp i armen av att konstant hålla Joacims Ipad framför Viola som petade på och pratade med "Talking Pierre" (en app med en papegoja som man kan leka med).

På fredagen så blev det en tripp till Skara där vi shoppade lite på Jula innan Viola fick sin premiärtur i Citygross bilkundvagn. Den blev väldigt populär och hon ville inte ens gå ur den för att titta på leksaker. Innan vi åkte hem så fick Viola en gratis bulle som hon mumsade i sig med god aptit. På eftermiddagen blev det en tur till min gamla skola där vi lekte och Viola fick åka linbana för första gången. Självklart så kunde hon inte åka själv, så hon fick sitta i mitt knä, men det var jätteroligt.

Sen blev det äntligen lördag och då var det dags att hämta vår nya bil. Som jag har längtat efter att få en större bil, UNDERBART! Det blev en Volvo V70, och det bästa med den är nog ändå att det har automat =)  Smidigt när man kör en hel del i stadstrafik.



Medans vi hämtade bilen så var Viola med sin mormor och morfar och lekte. De hade tydligen haft disco och Viola hade lärt sig lite nya rörelser till exempel att headbanga!



Det kom en hel del nya ord i helgen också. Något som Viola sa hela tiden var; Gomej. Ingen av oss fattade vad hon menade, men idag så tror jag att jag äntligen förstog henne. Det betyder nog ta mig eller jaga mig. För idag efter dagis så lekte vi allihopa och då så sprang hon iväg hela tiden och sa samtidigt Gomej. Jag frågade då; ska jag jaga dig? Hon svarade glatt ja och sprang iväg samtidigt som hon tittade över axeln ifall jag jagade henne. Riktigt mysigt. Efter all lek så avslutades dagen med vällingsmys i sängen och bokläsning. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback