Korvgrillning i det fina vädret

2012-01-16 @ 20:07:51
Förra arbetsveckan tog verkligen musten ur mig, då jag hade utbildning onsdag-fredag. Vi har fått ett nytt analysinstrument (autoanalyzer 3) på jobbet som krävde lite undervisning för att förstå sig på. Egentligen så var den väldigt smidigt, men min hjärna är fortfranade inte van att ta in så mycket information på en och samma gång! Så när jag kom hem på fredagen så var jag helt färdig, blev soffan och film hela kvällen =)

Lördagen började perfekt med träff med några kompisar med respektive samt deras barn. Det blev lite lek, men Viola blev lite känslig så hon vågade inte leka så mycket utan jag fick bära henne mesta delen av tiden. Grabbarna fick snabbt fart på elden så vi kunde grilla lite korv. Jag och Viola hade med oss korv med bröd och ketchup/senap, och smart nog så hade jag även packat ner varm saft. Det var riktigt gott att få i sig något varmt att dricka efter att ha varit ute i kylan så länge, det var väldigt uppskattat av Viola kan jag meddela.



Efter lunchen så blev Viola på lite bättre humör och vågade sig även fram och hälsa på en av hundarna som var med. Fast efter två timmar ute i det fina vädret så kände vi oss ganska frusna och trötta så vi åkte hem. Jag hann knappt starta bilen innan Viola var helt borta, jag kunde till och med bära ut henne sovandes ur bilen och lägga henne på köksgolvet utan att hon vaknade...ovanligt att se henne så trött! Sjävklart bärde jag upp henne i sängen efter att jag tagit av henne overallen, där hon sov vidare tills jag väckte henne strax efter tre.


I söndags så städade vi bort julen och vi passade även på att plundra pepparkakshuset, men det var ganksa äckligt så vi nöjde oss med att slå sönder det.



Vi är ju något insnöade på western-serier och vi fick ju Familjen Macahan box 3 i julklapp, men den är redan sedd. Så igår när vi åkte förbi filmaffären så blev begäret för stort så vi åkte in och köpte säsong 4 och 5 också! Hela kvällen igår efter att Viola lagt sig så hade vi Macahan-maraton, underbart! Även Birgit fick vara med och tog första parkett på mattes bringa.



Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Era Vilda västerngalningar :-D

Birgit ser ju ut som en stor och biffig hankatt.

2012-01-17 @ 13:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback