Pippi pippi pippi....

2012-02-13 @ 20:14:16
Det nya i Violas liv är total fascination av Pippi Långstrump! Allt började med att vi fick en bok från McDonalds med Pippi som vi måste läsa varje kväll. Sen så har vi visat henne lite klipp från YouTube med Pippi och hon får aldrig nog... Efter att vi sett Pippi i godisaffären så kom jag på att vi hade kolasnören hemma, så jag frågade Viola om hon ville smaka. Gissa om hon blev förvånad när hon insåg att det var samma godis som Pippi åt!

Det jobbiga är att jag egentligen är emot TV-tittade, men nu så är det väldigt svårt att hålla henne borta från Ipad:en och TV:n. Fast så länge det bara är korta stunder så är det väl okej antar jag. 


För att få henne att tänka på andra saker än att sitta i soffan och glo på TV, så har jag ett personligt mål att hitta på lite roliga aktiviteter. I torsdags så fick det bli att måla toarullar med fingerfärg. I fredags så var det pizzabakning och Viola var jätteduktig på att mjöla bakbordet och sig själv också för den delen =) I söndags så lekte vi med ballonger, vilket alltid är uppskattat.




Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Kul när barn får lite favoriter, Pippi är ju en bra förebild, en stark och påhittig tjej.

2012-02-13 @ 20:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback