Sjukdomstider

2012-02-19 @ 20:47:03
Det känns som om den senaste tiden bara har varit fylld av sjukdomar. Är det inte diarré så är det kräk-sjuka och är det inte hosta så är det feber... I onsdags så hann jag inte vara på jobbet mer än lite drygt en timme innan de ringde från dagis och sa att Viola hade kräkts, så det var bara att åka hem. Som tur var så piggnade hon till fort och mådde bättre redan på kvällen. Fast det blev ju att vara hemma även torsdag och fredag för att följa 48-timmars regeln. 

I lördags så hade jag och några kompisar planerat en tjejkväll i Borås med smyckeskurs och god mat, men jag var tvungen av ställa in då jag blev magsjuk på natten till lördagen. Men i dessa sjukdomstider så hade flera andra av tjejerna också blivit sjuka så vi bestämde att skjuta upp vår träff, vilket passade mig väldigt bra för då missar jag ju ingenting! Lyckligtvis så piggnade jag till väldigt fort och mådde helt okej redan på lördagskvällen. Kanske bara var något jag hade ätit och inte riktig magsjuka.

Idag så har vi varit på dop för Violas kusin Liam. Det var väldigt spännande att se hur Viola uppförde sig i kyrkan, och det gick riktigt bra. Hon sjöng så fint så det ekade i kyrkan, självklart när man egentligen inte skulle sjunga! På kalaset efter så bjöds det på god fika. Viola ville inte äta så mycket utan ville mycket hellre leka med alla ballonger som fanns i lokalen. När vi kom hem så var hon helt slut, så efter lite mat så blev det direkt i säng.




Även om det är mysigt att vara hemma med sitt barn, så är det också väldigt skönt att få åka till jobbet och vara vuxen ett tag. Och det behöver jag just nu känner jag. Så nu hoppas vi på en att veckan som kommer blir en frisk vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback