Lidköpingshelg

2012-02-28 @ 20:43:18
l helgen så åkte vi upp till Lidköping för att ha det lite gott och bli ompysslade av mor och far. När vi kom fram i fredags så hade pappa bakat egen pizza, och det smakade riktigt bra. Tråkigt nog så var jag så trött att ögonen nästan gick i kors, så efter den goda maten och ett gals vin så slockande jag i soffan framför The voice som gick på TV:n.

Lördagen började lite väl tidigt, då Viola ropade på mig redan vid sju. Det var bara att gilla läget och gå upp, även om jag egentligen hade velat sova mycket längre. Som tur var så vaknade även mamma, som gjorde mig sällskap. När pappa och Joacim också vaknat så blev det en mumsig frukost följt av en shoppingtur på stan. Det kändes som om det var vår ute för all snö var borta, solen sken och man hörde musik från torget. Underbart! Dagar som dessa gör att man verkligen saknar Lidköping.
På eftermiddagen så var vi på kalas för min kusin Daniel som fyllde 14år och på kvällen så kom brorsan med familj så det blev fullt hus. Viola fick vara uppe lite längre än vanligt, så hon och kusinerna dansade framför TV:n till melodifestivalen.

Söndagen började ännu tidigare än lördagen, redan halv sju...suck. Av någon anledning så brukar Viola vakna tidigare när vi är i Lidköping, men nu tycker jag att det börjar bli lite för tidigt. Efter frukost så gick vi till stadsparken och lekte på den nya lekplatsen som finns där. När vi kom tillbaka hem så gick vi upp på vinden för att leta reda på min gamla docksäng som min farfar gjort till mig. Dessvärre så var den spårlöst borta, antagligen slängd, vilket var väldigt tråkigt. Fast vi hittade en hel del annat som var spännande där uppe på vinden och bara att vara där uppe är ju ett mini-äventyr i sig.



Vi hann knappt sätta oss i bilen för att åka hem innan Viola hade somnat. Strax därefter så somnade även jag och vakande inte förrän vi var hemma. Det tar verkligen på krafterna att gå upp tidigare än vanligt (på helgen), tur att Joacim fick sova som vanligt och orkade köra hem i varje fall =)

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Åh nej, vår stökiga vind på bild. :-D

Ja visst blir man trött av att gå upp tidigt även på helgen, både mormor och morfar somnade i soffan när ni åkt hem.

2012-02-29 @ 08:55:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback