Födelsedagskalas

2012-02-06 @ 20:21:29
Sen jag senast bloggade så har jag hunnit fylla 28 år, så i helgen så var det födelsedagskalas som gällde. Jag bjöd på vegetarisk lasagne med pizzasallad och till efterrätt blev det citronmoussetårta med marängbotten, mums! Det blev full rulle här hemma då alla Violas kusiner var med och lekte och busade. Tyvärr så blev Viola lite mesig så hon vågade inte vara med i leken förrän i slutet av kalaset. Fast hon hade skoj ändå tror jag.

När kalaset var slut så blev det mys framför TV:n med melodifestivalen.



På söndagen så var Viola bjuden till sin vän Elsa på barnkalas. Det var jättetrevligt och alla kompisarna var där och lekte. Efter att ha mumsat i sig korv med bröd och en massa glass så var det dags för lite fiskedam då Violas fick en påse med lite leksaker och frukt. Tack för det!

Hon slocknade direkt i bilen hem, men av någon anledning så vaknade hon när vi kom hem och trodde att hon sovit klart...hmm och jag som hade tänkt få lite egentid. Istället för att slappa på soffan en timme så fick det bli lite lek med älskligen. På senaste tiden så har hon börjat sjunga en hel del. Dessvärre så är det svårt att veta vilken sång det är, men hon blir bara glad om man sjunger med henne oavsett vilket låt man nynnar på. Underbar tid detta med mycket ljud och ord som bubblar ut =)

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Inte lätt att vara ensam tjej bland alla pojk-kusiner.

Var ett jättetrevligt kalas med mycket god mat och trevligt sällskap.

2012-02-07 @ 19:34:21

Postat av: Johanna Ljungkrantz

Tack själva för att ni kom och för fina presenter!

2012-02-12 @ 23:11:08
URL: http://kolared.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback