December

2012-12-29 @ 19:09:35
121212 det var det datum då mina föräldrar valde att gifta sig. Det blev ett drop-in-bröllop i Skara domkyrka och vi var självklart på plats. Viola hade lite svårt att sitta still, så under själva vigseln så sprang hon runt lite bland stolarna. Efter bröllopet så åkte vi tillbaka till Lidköping och åt mat på Italia.

En sak jag bara måste baka varje jul är lussebullar. Viola ville mer än gärna hjälpa till och det tycker jag bara är roligt. Det mest spännande tyckte Viola var att titta på bakmaskinen medans den knådade degen. Själv tyckte jag det var lite jobbigt för jag var konstant rädd att hon skulle stoppa ner sina händer och skada sig. Men det gick bra och slutresultatet blev vi båda nöjda med. Fick tyvärr ingen bild på de fina bullarna dock.


I år så firade vi jul hos mina föräldrar och vi åkte dit några dagar innan julafton. Vi passade på att baka lite pepparkakor med de nya formarna som Viola fått i sin adventskalender, nämligen pusselbitar, dinosaurier, kaniner och änglar. Konstigt nog så var pepparkasbak inget att ha för Viola då hon tröttnade nästan direkt.




På julafton så fick alla barnen var sin julklapp direkt efter frukosten. Alla kusinerna lekte jättebra tillsammans och efter lunchen så delade vi ut resten av alla julklappar, och det var väldigt många kan jag tillägga! På kvällen så kon hela släkten på besök och även tomten tittade förbi. Som tur var så var inte Viola rädd för tomten i år så hon pratade lite med honom och tog sitt paket själv.



På juldagen så var vi ganska trötta och slöa allihopa så vi låg mest i soffan och myste, men det blev även en hel del lek med alla nya leksaker. Jag och Joacim passade på att ha lite egentid och gick på bio, vilket var riktigt trevligt. Blir ju inte så ofta som vi har egentid bara han och jag, så man får passa på när tillfälle ges!




Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja december har verkligen varit fullt upp, vi uppskattar väldigt mycket att ni alla kom på vårt bröllop, verkligen ett fint minne för livet och tack för att ni var hos oss i jul. <3

2012-12-29 @ 21:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback