kyckla kyckla...kyckla!!

2012-04-04 @ 20:00:56
Joacim var hemma med Viola igår eftersom hon hade 40-graders feber när han hämtade henne på dagis i måndags. Lyckligtvis så gick febern över redan på natten och hon var som vanligt hela tisdagen. Så planen var att hon skulle åka till dagis idag, men tyvärr så var febern tillbaka på morgonen. Så idag blev det min tur att vara hemma. Synd om Viola, hon missade nämligen påskfirandet de skulle ha på dagis. Och pappa som hade gjort en fin kvast av pinnar som hon skulle ha med sig. Men men, det blir fler tillfällen att klä ut sig.

Mitt på dagen så piggande Viola till och febern släppte. Då ville hon genast ut och cykla (vilket betyder att hon åker bak på min cykel), som hon så fint kallar kyckla. Det blev en kort tur till lekplatsen där hon fick gunga som hon pratat om hela förmiddagen. När hon kände sig nöjd "kycklade" vi hem, åt lite lunch och sen fick hon sova middag. Direkt efter att hon vaknat så ville hon ut och "kyckla" så det var bara att krångla ut cykeln ur garaget igen. Men strax efter att vi kom till lekplatsen så ville hon cykla hem igen då febern hade kommit tillbaka. Så resten av dagen tillbringades i soffan framför Pippi Långstrump.

Vid läggdags så ville Viola som vanligt inte borsta tänderna, så jag frågade om hon hade tänkt att cykla imorgon. Hon svarade ja. Då sa jag att om hon ville cykla så var hon tvungen att öppna munnen ordentligt så jag kunde borsta tänderna. Direkt åkte munnen upp och vi genomförde den bästa tandborstningen någonsin. Det jag inte räknade med var att Viola fick uppfattningen att vi skulle cykla direkt...för när jag sa att vi skulle gå och lägga oss så började hon skrika KYCKLA KYCKLA KYCKLA! Det tog en liten diskussion innan hon lugnade ner sig och accepterade att cyklandet gällde morgondagen. 

Om jag känner min bebba rätt så kommer hon istället för att ropa "mamma" imorgon bitti att ropa "kyckla"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback