Tålamodstest

2012-04-17 @ 20:50:09
Idag så testade Viola verkligen mitt tålamod när vi var och handlade på Lindex. Då vi åkte dit efter en lång dag på dagis så var kanske inte förutsättningarna de bästa, men jag ville fynda lite på rean.  Till en början gick det bra, men ganska snart så ville hon springa iväg och dra i kläder. När jag gick för att hämta henne så blev hon bara arg och frustrerad och sjönk ihop som en degklump på golvet. Jag försökte prata med henne men hon blev bara argare av det så jag lät henne ligga där på golvet och lugna ner sig. När hon förstod att jag inte brydde mig längre så reste hon sig kvickt upp och rusade iväg och gömde sig under olika klädställ. När jag dragit ut henne därifrån så lät jag henne gå lite fritt, men det slutade tyvärr med att Viola tar i en dörr och startar larmet...suck. Personalen kom rusande och jag bad om ursäkt, men de var så gulliga och undrarde bara om det gick bra med min dotter. När jag till slut fått tag på lite rea-kläder och gick till kassan fortsatte kaoset. Detta innebar att jag fick springa som en liten galning efter Viola, inklusive bakom disken där kassörskan stog...hmmm. När vi kom ut ur affären var jag svettig på ryggen, men väldigt stolt över att jag orkade mig igenom denna pärs utan att bli arg eller sur på min älskling.

Att vara förälder är verkligen inte lätt alla gånger, men jag känner mig ändå lyckligt lottad som även om det känns stressigt och jobbigt faktiskt kan se det komiska i situationen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback