Påskhelgen hos mormor och morfar

2012-04-09 @ 20:34:16
Påskhelgen spenderades hon Violas mormor och morfar. Viola har ju inte riktigt lärt sig säga mormor eller morfar än och har inte direkt förökt säga något heller. Vi hade pratat redan innan vi åkte att vi skulle åka och hälsa på mormor och morfar, men jag blev riktigt förvånad när Viola sa "Lolo" så fort hon fick se mormor. Hon försökte sig även på något ord för morfar, men det var så konstigt att jag inte minns vad det var.

Senare på kvällen kom kusinerna Isak, Neo och Liam och då blev det full rulle. De började leka direkt och Viola lärde sig att säga Neo och Isak! På natten så sov Viola kasst och jag fick gå upp massor med gånger. Till slut så hjälpte ingenting så var tvungen att lägga henne i min säng för att få henne att lugna ner sig. Då somnade hon nästan direkt och sov lugnt resten av natten. Jag sov väl sådär eftersom hon låg och bredde ut sig så i sängen så jag fick ligga med armen utanför sängen. Efter ett tag kom jag på att jag kunde lägga mig med huvudet åt andra hållet och då fick jag massor med plats och somnade gott jag med. Det var otroligt mysigt att vakna med Viola i sängen, helt klart något jag vill göra igen!

På fredagen så var det den obligatoriska marknaden vid campingen. Dessvärre så var det snöblandat regn och hemsk blåst vilket gjorde det svinkallt. Efter att ha köpt en leksak till älsklingen och några lakritssnören till oss vuxna blev det en snabb tur till tivolit där jag vann två bollar i en kripklo-maskin. Men det bästa med att det kom snö var att vi hann med lite pulkaåkning innan snön smälte bort.




Lördagen började med ett besök på badhuset. Innan vi kom dit så hade jag tänkt att Viola skulle vara lite feg och mesig, men jag hade helt fel. Hon var som en fisk i vattnet och hoppade från kanten och åkte rutschkana utan problem. Hon har även börjat visa upp en väldigt bestämd personlighet. Ett exempel var när hon skulle hoppa från kanten och jag ville ta emot henne. Då visade hon mig handen och viftade sedan bort mig. Det var tydligen mormor och morfar som skulle ta emot henne...hon vet vad hon vill, hihihi!

På lördagseftermiddageb blev det äggmålning och påskbuffe. Självklart så hade även påskharen varit framme och lämnat skattkartor som barnen fick använda för att hitta sina påskägg. Det blev alldeles för mycket godis och för att hinna få i sig så mycket som bara gick så gömde sig alla kusiner bakom gardinen och mumasde godis tillsammans, mysigt.



Innan vi åkte hem på söndagen så cyklade vi bort till Månesköldskolan och lekte där. Kusinerna gungade tillsammans i en sån där jättegunga vilket alla tyckte var jätteroligt. Det roligaste för oss föräldrar var att se hur Viola lekte tillsammans med sina kusiner. Hon härmade allt de gjorde och sa och skrattade mest hela tiden, underbart! Hon har verkligen vuxit denna helgen och lärt sig en hel del nya saker.


Helgens bästa måste ändå vara när Violas fina kusiner lärde henne säga bajskorv!! Fast kvällsshowen hon hade för oss idag då hon sjöng Eric Saades Man boy kommer också högt upp på listan =)


Tack för en fantastisk helg älskling!

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Tack till er för en underbar helg, så kul att se hur Viola utvecklas mellan varje gång man träffas.

2012-04-09 @ 21:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback