Triss i kalas

2011-09-05 @ 20:40:48
I helgen så har vi haft fullt upp. Det började med 27års kalas hos svägerskan på lördagen, där vi blev bjudna på goda ostar och kex. Barnen hade ett eget bord där det var uppdukat med lite frukt och kex, men så fort jag satte mig vid vuxenbordet och vände ryggen mot Viola så blev hon jätteledsen. Hon har nämligen blivit väldigt känslig det senaste, samma sak är det när jag lägger henne på natten. När jag går ut ur rummet så blir hon rädd, så nu har hon fått lite extra omtanke och kärlek och allt annat hon verkar behöva för att känna sig trygg!

Efter kalaset så drog vi iväg till Lidköping och det var faktiskt första gången sedan Viola var nyfödd som vi åkte med henne utan att det var sovtiden. Jag hade packat en massa leksaker för att sysselsätta henne och till vår stora förvåning så blev hon inte ledsen eller arg en enda gång! Tjoho =) 



Senare på kvällen så kom även brorsan med familj så Viola fick röja loss med sina kusiner. Innan läggdags så fick det även plats lite popcorn och chips i magen också... Hon var så uppe i varv att hon inte somnade förrän halv tio. Och då kunde man ju hoppas att hon skulle sova lite längre, men icke då. Klockan 5:45 så vaknar jag ur min sov-koma av att hon börjar illtjuta. Jag skyndade mig ner och gjorde välling, men efter att hon ätit upp den så blev hon jättearg när jag försökte lägga ner henne i sängen igen, så det  var bara att gå upp. 

På eftermiddagen så var det dags för kalas igen, denna gång ett kombinerat 30- och 5års kalas. De hade hyrt en lokal där det fanns en stor lekplats utanför. Så som den klätterapa som Viola är så skulle hon leka och klättra hela tiden. Det roligaste var att det fanns en liten kille som när han fick syn på Viola började tindra i ögonen. Det var som kärlek vid första ögonkastet. Han började klappa Viola i håret och stog bredvid henne och bara spanade in henne =) Sen så började han ropa på sina föräldrar för att de också skulle titta på hans nyfunna flickvän. Och när de inte brydde sig så tog han Viola i handen och drog med henne bort till sin pappa som genast beordrade honom att släppa henne. Hi hi hi.
Efter kalaset så åkte vi hem, och tyvärr blev det bara 30 minuter framför TV:n innan det var dags för sängen. Det var ett tag sen jag var så här trött så ikväll blir det nog tidigt i säng för att komma ikapp med sömnen!

Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ja det var verkligen en intensiv helg för er, det kostar på att ligga på topp.

2011-09-05 @ 21:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback