Skene marten

2011-09-10 @ 20:25:30
Då var det dags för den årliga turen till Skene marten. Varje år så tycker jag att det brukar vara dåligt väder och regn, så vi var väldigt glada att det för en gångs skull var uppehåll medans vi gick på markanden. Egentligen brukar det ju bara vara samma grejer år efter år, men jag blev faktiskt positivt överraskad i år för det fanns allt lite nya prylar och det var bättre kvalité på vissa saker. Vi passade på att köpa lite färska rödbetor som vi skulle ha till förrätt på kvällen, men sen så blev det bara grejer till Viola. Självklart så fick hon en ballong och även en sån där irriterade katt som piper och går runt. Jag var även på jakt efter en fin höstmössa till henne, men kunde inte riktigt bestämma mig. Men helt plötsligt så råkade vi gå förbi en kvinna som sålde handstickade mössor som bara var så fina. Känner mig väldigt nöjd över att jag köpte en mössa från henne! Fast den är nog för fin för att ha till dagis, så där får det bli någon enklare variant.


Efter marknaden så åkte vi till Blomsterjätten och handlade lite blommor. Jag passade på att göra ett höstarrangemang till min välkomstkruka som står utanför dörren. Sen så blev det en hel del tulpanlökar också. Jag satsar på mörklila och vitt tema, vilket jag tror kommer bli supersnyggt. Så gissa om jag blev förvånad när jag ser att vi köpt två påsar med röda tulpaner också....insåg ganska snabbt att en liten Viola varit och hämtat lite lökar och lagt i kundkorgen på eget initiativ =) Kunde inte annat än att skratta, vilken underbar tös man har!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Det var ju en supersnygg mössa, passar Viola perfekt. Snygg plantering också.

2011-09-10 @ 21:08:36

Postat av: Johanna Ljungkrantz

Jätte fin mössa!

2011-09-11 @ 09:20:38
URL: http://kolared.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback