Morötter och ketchup

2011-09-21 @ 19:51:32
Det här med att blogga nu när jag börjat arbeta har visat sig svårare än vad jag hade trott. När jag kommer hem och tills Viola lägger sig (ca 1,5-2h) så ägnar jag all energi och fokus på henne. Sen när hon lagt sig så blir det att laga mat till morgondagen och sen så vill man bara slappa i soffan den tid som är kvar till läggdags. Men så idag så blev det enkel mat som sköter sig själv, så nu har jag lite tid över.

I helgen så har vi inte gjort något speciellt. Fast man skulle nog kunna kalla det speciellt att Joacim hängde med på promenad till lekplatsen i söndags! Viola gillar typ allt på lekplatsen, men när hon ville gunga och gräva i sandlådan samtidigt blev det lite kasigt. Det märks att hon trivs ute och det verkar som om de är ganska mycket utomhus på dagis också vilket känns väldigt skönt.

På tal om dagis så är det så kul/mysigt att lämna henne nu på morgonen. Oftast så tar hon fröken i handen och säger och vinkar hej då till mig. Fast den bästa gången var nog ändå när hon sprang in på avdelningen och kröp upp i soffan bredvid fröken och vinkade hej då =)  Sådana gånger känns det bra i hjärtat!



Idag blev det makarongratäng till middag och till det lite riven morot. Viola brukar älska denna maten, men idag så skakade hon bara på huvudet och slog bort min gaffel när jag försökte hjälpa henne. Sen pekade hon på ketchup-flaskan, men när jag hällde upp en liten klick så tog hon sin sked och smaskade i sig all ketchup direkt...sen skulle hon genast ha mer. Jag testade att pytsa ut småklickar runt om på maten med det hjälpte inte heller. Det hela slutade med att hon bara åt rivna morötter och den ketchup hon lyckades få upp!


Kommentarer

Postat av: Mamma/Mormor

Kladdemaja, hon spiller väl inte ner sin coola tröja.

2011-09-21 @ 20:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback