Kul på Liseberg

2011-09-25 @ 13:44:35
I lördags så var det min tur att gå upp med Viola, vilket blev vid halv åtta, så det var helt okej. Efter lite soffmys, frukost och diskning så kom Viola med sin vårjacka till mig. Jag frågade henne om hon ville ha den på sig och hon svarade ja. Sen så kom hon med gummistövlarna och dom ville hon också ha på sig. Sen så gick hon iväg och grejade lite. När hon kom tillbaka hade hon sin mössa på sig och visade mig till ytterdörren och pekade på dörren. När jag frågade om hon ville gå ut fick jag svaret ja. Så eftersom vi inte hade något annat roligt att göra så gick vi en tur till lekplatsen. Vi båda gick i pyjamas och såg helt galna ut =) När vi lekt klart så gick vi hem och då hade Joacim vaknat också.


På eftermiddagen så åkte vi till Liseberg och där mötte vi upp mamma och pappa samt brorsbarnen Isak och Neo. Vi hade trott att det inte skulle vara så mycket folk där, men vi blev ganska överraskade när vi knappt fick parkeringsplats. Fast även om det var mycket folk så hann vi med att åka lite karuseller. Det jobbigaste var att Viola är ju för liten för att förstå att man måste stå i kö för att åka och även att man måste stå still...det var minst sagt en prövning för oss föräldrar att hantera henne i kön. Efter varje attraktion så blev det också ett raseriutbrott eftersom hon tyckte det var så roligt att åka och så besviken att det tog slut.

Vi passade även på att spela lite och jag vann en gosedjurssäl och några smådjur till Viola. Sen så provade hon fiskedam och vann en ritbräda (precis en sån jag ville att hon skulle ha). På slutet så blev Viola väldigt trött, men det var ju inte så konstigt för då var klockan halv åtta. Så vi värmde på lite välling som hon fick innan vi åkte hem. Och vi behövde knappt starta bilen innan hon somnade. En riktigt lyckad dag!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Till lekplatsen i pyjamas :-) det var roligt.

Ja det var synd att det var så mycket folk på Lise-

berg, blir så rörigt med allt folk. Men det var i

alla fall kul att vi hann ses.

2011-09-26 @ 13:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback