Farsdag

2011-11-13 @ 21:06:18
Den här veckan så har Viola blivit hämtad utav någon annan än mig och Joacim från dagis för första gången. Det var i torsdags när jag och Joacim skulle hämta vår bil som varit inne på lagning som vi körde helt fel och blev hur sena som helst till dagis och var tvungna att be svägerskan om hjälp för att hämta Viola. Som tur är så känner ju Viola igen Anna eftersom hon arbetar på hennes dagis, men hon hade tydligen varit lite fundersam innan hon följde med henne hem. Känns ändå skönt att veta att det fungerar bra om någon annan också skulle hämta, men jag kände mig urusel som inte hann hämta själv!

Veckans höjdpunkt för mig var i varje fall i lördags då jag och mamma åkte till Göteborg och tittade på Ladies night. Vi började kvällen på Indisk restaurang där vi delade på en vegatarisk förrätt. Sen tog jag en kycklingrätt som var kockens stolthet, och den var riktigt god. Till maten delade vi på en flaska vin, så när middagen var klar så var man allt lite rund under fötterna. Eller så var det att jag hade högklackade skor, vilket jag inte är direkt van vid längre... Själva showen var otroligt bra, jag skrattade så jag fick ont i magen. Lite otippat var att Thomas Järvheden var så himla rolig och bra på att sjunga. Om det blir en föreställning igen nästa år så bara måste jag åka dit igen =)

Idag så har vi firat farsdag. Blev tyvärr inte så märkvärdigt, men Joacim fick lite godis och en triss-lott. Sen så satsade vi på en lite lyxigare middag istället. Det blev en smarrig köttgryta (quorngryta för mig) som vi åt i wraps med sallad till. Fast av någon konstig anledning så såg inte gurkorna ut som de skulle när vi skulle äta. Tror bestämt att Viola har varit i farten och mumsat upp mittbiten på gurkskivorna!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Ha ha ha,vilka fina gurkor. Ja absolut att vi måste åka på Ladies Night nästa år också.

2011-11-13 @ 21:51:41

Postat av: Mamma/mormor

Ha ha ha,vilka fina gurkor. Ja absolut att vi måste åka på Ladies Night nästa år också.

2011-11-13 @ 21:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback