Min och mina

2011-11-28 @ 21:34:01
Nu har Violas lilla ordförråd utökats med ett ord som passar perfekt för en bestämd liten tjej, nämligen MIN! Allt är tydligen hennes grejer för så fort jag vill ta något ifrån henne så säger hon MIN och vänder sig bort. Det gäller väl att veta vad man ska säga för att få behålla sina saker på dagis...hihihi

Förre helgen så var ju jag och maken på Gekås. Där köpte jag en duschskärm till Viola för att förhoppningsvis få hårtvätten till en mindre dramatisk och högljudd tillställning. Jag satte skärmen på Violas huvud och jag sa till henne att: Mamma lovar att det inte kommer komma något vatten i ansiktet, lita på mamma. Gissa om vi båda blev förvånade och irriterade när hela ansiktet dränktes av vatten. Tydligen så måste Violas huvud växa lite i omfång för att kunna passa perfekt i duschskärmen. Hmm, fast det blev en rolig badleksak i varje fall!


Det nya när jag säger att det är dags att gå upp ur badet är att sparka som en galning så att det skvätter vatten i hela badrummet. Självklart så måste jag flytta på mig och hon får några sekunder extra badtid. Smart tjej jag har =)


Härma-mamma-leken fortsätter och det senaste är att testa att sminka sig. Vilket kanske har gått sådär. Efter mascara i hela ansiktet avslutade hon makeupen med att borsta tänderna med mascaraborsten.


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vad rolig hon är :D.

2011-11-28 @ 21:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback