Julklappshandling

2011-11-20 @ 21:07:40
Den här veckan har verkligen susat förbi, dessvärre så gjorde även helgen det... Fast även om helgen gått snabbt så har vi lyckats hinna med en hel del ändå. I lördags så var jag framme på stan och kollade efter något fint att ha på mig till jobbets julfest. Hade tänkt att utnyttja min 50% rabatt på Kappahl, men det fanns ingenting som passade så det blev bara ett par häftiga örhängen med röda fjädrar istället.

När jag kom hem igen så hade Viola hittat ett paket med pappersnäsdukar och rivit ut alla ur förpackningen. Tydligen så har hon lärt sig att snyta sig för hon tog näsduken mot näsan och blåste ut! Då visade jag henne att man kan stoppa in papper i näsan, vilket hon tyckte var jättekul. Särskilt att blåsa ut dom ur näsan igen!


På eftermiddagen gick vi en promenad till BlomsterJätten och kollade på allt julpynt som hade kommit in. Viola vägrade åka vagnen och insisterade på att själv släpa på en kundkorg genom hela butiken. När vi kom till leksaksavdelningen så släppte hon korgen och snodde åt sig en "lära-gå-vagn" som hon sprang med genom affären. När det var dags att gå så fick Viola ett litet utbrott, för hon ville vekligen inte lämna sin fina vagn. Men med lite snabb distration så släppte gråten snabbt =)

När vi kom hem blev det kvällsmat och Viola var snabb med att härma mig och slickade också tallriken efter att hon var klar. Hon har blivit ett sånt matvrak den senaste tiden och äter precis allt. Härom dagen så köpte Joacim med sig revben hem och hon gnagde på revbenet som om hon var en neandertalare som inte fått mat på flera dagar. Och potatissallad som aldrig varit populärt tidigare vräkte hon i sig. Underbart att hon gillar mat!


Idag så har Viola fått vara hos farmor och farfar medans jag och Joacim var på Gekås och handlade julklappar. Det var nog första gången vi var tvugna att gå ut och hämta en extra kundvagn för att få plats med allt vi köpte! Det tog vekligen på kraften att gå där bland allt folk, men vi fick handlat klart alla julklappar till barnen i familjen vilket känns riktigt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback