gunga, gunga och gunga

2011-05-07 @ 20:46:13

Det är verkligen smidigt när ens barn klarar av att äta samma mat som resten av familjen. Jag har alltid tänkt att bara för att de är barn så vill de bara äta om det finns en massa sås, men det har jag upptäckt inte är fallet. Vi gjorde ugnsbakad falukorv med potatismos och det slukade Viola utan problem. Hon tyckte mitt mos var så gott att hon slickade av visparna =) Måste väl vara bra betyg!? Hon ville även smaka på bostongurka och senap som hon båda tyckte om. Sen så fick hon köttkorv med pepparrotssås till också en dag och var en ny favorit, så det blir till att göra det till henne igen snart.



Igår var vi ute på upptäcksfärd här hemma. Självklart så hamnar man ju på en lekplats där det ska gungas i evigheter. Själv så blev jag uttråkad efter bara några minuters gungning, men när jag lyfte ur henne ur gungan och visade henne att vi skulle gå, gick hon så fort hon kunde tillbaka och lyfte upp armarna mot gungan och ville upp igen. Så höll det på tills jag inte orkade putta på längre och fick bära Viola ett kvarter bort så hon inte längre kunde se lekplatsen. Först då kunde vi gå hem igen.



När pappa kom hem så blev det lite glass och mys i soffan innan det var dags för läggning. Viola har börjat förstå vad godis och annat onyttigt är nu, för hon pekar alltid på godispåsen och vill smaka. Vilket är lite konstigt egentligen eftersom hon nästan aldrig får smaka på just lösgodis.  




Idag så var vi på vårmarknad i Skene, vilket typ bestod utav några loppisbord, en karusell och flera politiska partier som försökte få väljare inför valet. Det blev en tur inne på bokhandeln/leksakshandeln där vi köpte lite bodgårdsdjur till Viola i varje fall. När vi kom hem så gjorde jag en ladugård till djuren av min bag-in-box vinlåda, vilket funkade riktigt bra. Gäller att vara kreativ =)


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Syns verkligen att hon gillar att gunga. Kul min på Joacim när han blivit av med sin glass. :-)

Bondgår + djur var mina absoluta favoritleksaker när jag var liten.



2011-05-07 @ 22:20:55

Postat av: Johanna Ljungkrantz

Potatismos är favoriten här hemma också!

2011-05-08 @ 21:37:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/johanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback