underbara morgnar

2011-05-25 @ 13:27:45
Violas intresse för att smaka på mat är något som jag verkligen vill ta vara på. Nyligen fick hon smaka på parmesanost och det var tydligen jättegott för hon satt och mumsade på ostbiten medans jag gjorde köttbullar. Till slut fick jag ta bort osten, för man får ju inte äta sig mätt på ost. Det såg då ut som om en stor råtta hade varit framme och gnagt på osten när hon var klar =)
Vår morgonrutin här hemma är något som jag tycker är så mysigt. Bara tanken på att man ska jobba och då går miste om dessa underbara stunder gör mig lite ledsen i hjärtat. Först får ju Viola sin gröt och efter det så hjälper hon mig med att förbereda min frukost. Hon får välja te-påse och lägga den i min kopp. Sen får hon lägga i en sockerbit också vilket är väldigt kul. Idag så kom även Sylvester och ville vara med och då passade vi på att ge honom lite ost. Jag visade Viola hur man gjorde och hon ville genast ha mer ost för att mata katten. När jag väl äter min frukost så har jag oftast Viola som ett plåster på mig, för hon vill gärna smaka på mina smörgåsar. Hon älskar nämligen skinka och brukar sno åt sig en bit. Sen så brukar hon också mata mig med mina vitaminer vilket vi gör till en rolig lek varje morgon. Å vad jag älskar dessa morgnar!

Kommentarer

Postat av: Mamma/Mormor

Hmmm,parmensanost ja hon har ju lite udda smaklökar den tjejen. ;-)

Ni får försöka att ha extra mycket frukostmys på helgerna sedan när du börjar jobba, för visst är morgonen en av dagens mysigaste stunder.

Fin bild på Viola och Sylve.

2011-05-25 @ 14:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback