Husfix

2011-05-15 @ 14:09:05

Veckorna bara springer iväg och jag får aldrig tid att sitta ner och blogga. Sen så har det inte hänt så mycket heller, så det finns egentligen inget vettigt att skriva om. Vi är mest ute och pillar i trädgården nu och då vår spireahäck blommar så passade jag på att göra en fin blomsterkrans till Viola. Får nog ta och göra en igen till midsommar.



I måndags så var det träff igen med mamma-gänget. Det kom fem mammor med lika många barn hit och lekte med oss. Jag hade fixat lite fika och bakat en fantomenkaka som jag bjöd på, vilket jag tror uppskattades. Vi lekte i trädgården och sen blev det en promenad i omgivningarna.

Då badet är slut för säsongen så passade vi på att hälsa på Violas mormor och morfar mitt i veckan. Och på onsdagen då passade vi på att åka till Skövde och shoppade kläder eftersom det ändå var mammas lediga onsdag! Jag hittade tre nya sommarklänningar, ett par solglasögon, linnen och några nya toppar. Sen så fick Viola lite sommarkläder också, t ex ett par tuffa jeansshorts.

I helgen så har vi (eller rättare sagt Joacim) fixat med huset och bytt lite bräder som var dåliga. Vi har även fixat lite färgprover som jag målade på väggen. Vi känner oss väldigt nöjda, men vi ska nog ta en nyans mörkare. Jag har även fixat lite i mitt grönsaksland och fått rensat ogräs samt gallrat bort lite plantor som växte för tätt. Sen så planterade jag lite olika bönor också som jag hoppas trivs och växer upp fort. Viola var självklart med oss, men hon lekte helst med min gamla barbie-cykel eller sprang i mitt grönsaksland och satte sig på plantorna...



Kommentarer

Postat av: Mamma/Mormor

Kul att din gamla Barbiecykel blev så populär, ett bevis på att man inte behöver köpa nya dyra leksaker.

2011-05-15 @ 20:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback