En rolig helg

2011-03-01 @ 19:29:19

I helgen som varit så var jag ute i Borås med tre andra mammor och roade mig. Det blev god mat på restaurang Oliven och sen god dricka och dans på puben. Det blev klart lite längre än vad vi hade tänkt och jag kom inte i säng förrän fyra på natten. Den natten hade Joacim tagit på sig att ta hand om Viola vilket faktiskt var första gången. Tyvärr så är han ju inte lika van som jag att gå upp på natten, så han vaknade inte förrän Viola var väldigt ledsen och då kunde hon inte somna om utan att få välling vilket var redan vid tre-tiden. Sen så vaknade Viola igen vid sex då hon brukar få välling och var ledsen igen. Jag var tvungen att putta på Joacim som sov igenom ljudet, men han kom snabbt tillbaka och muttrade om att hon inte ville somna om... hmm! Eftersom jag ändå var vaken och eftersom jag inte gillar att bebban (Violas nya smeknamn) är ledsen fick jag gå ner och diska nappflaskan och göra välling, mendans Joacim tröstade. När jag kom in i hennes rum så blev hon mer ledsen och klättrade nästan ur Joacim famn för att komma till mig, underbart! Trots att jag var supertrött så var det riktigt mysigt att sitta där i mörkret och lyssna på sitt barn som klunkar välling. Efter det somnade hon snällt om och sov till strax innan åtta.



Efter frukost så åkte vi och badade hela familjen, riktigt mysigt att kunna göra det tillsammans! När vi kom hem efter det så drabbades vi alla av trötthet p.g.a. dålig sömn på natten så vi somnade allihopa. På eftermiddagen så åkte vi och hälsade på farmor och farfar där Viola lekte med lego som vanligt. Farfar ville bjuda på pinnglass, men jag fick förklara att hon är lite för liten för det (enligt oss).



Idag så har vi varit på öppna förskolan och lekt på förmiddagen och på eftermiddagen så hälsade vi på kusinerna Kevin och Riley som hade två andra kompisar där. Och när vi kom hem igen så var Viola i lektagen och fortsatte att röja, dagens nya var att omorganisera mina kaffefilter.



Imorgon ska Viola till tandläkaren för första gången. De ska nog bara lyfta på läppen och titta, men det kanske är läskigt nog. Har tänkt att åka dit lite tidigare så hon får leka lite i väntrummet innan vi går in i hopp om att det kan bli mindre jobbigt. Ska i varje fall ta med mig kameran och dokumentara detta!


Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Nu är det ju en vecka sedan vi sågs, hur kan hennes hår ha växt så mycket på den tiden?

Hmmm, napp på nästan varje bild, hon är väl inte beronde? :-)

Alkltid kul att se så fina bilder.

2011-03-01 @ 20:12:43

Postat av: Anna

Det var kul att ni kom! Full rulle med så många barn =)



Om det är som i Kinna så kommer de nog inte göra ngt alls med Viola utan bara berätta grejer för dig. Henne vi träffa i Kinna läste högt ur en broschyr som vi redan fått...Knas tycker jag. Hoppas det blir vettigare för er! Kram!

2011-03-01 @ 21:42:05
URL: http://frokenannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback