Lördagspyssel

2011-03-05 @ 19:53:31

Vad underbart det är att vakna till soligt fint väder! Även om jag skulle velat sova längre så gick det riktigt bra att gå upp idag, berodde säkert på vädret. Efter den mysiga familjefrukosten så åkte vi ut en tur på stan. Först stannade vi på Visko och provade skor till Viola. Efter lite hjälp fick vi veta att hon har storlek 19. Hittade ett par jättefina småblommiga Kavat-skor, men jag kan inte fatta hur så små skor kan kosta lika mycket som vuxenskor!? Vi köpte inga denna gång, var mest nyfika på vad det fanns för utbud. Får bli att köpa några sen när våren kommit hit för att stanna. Efter skoaffären så åkte vi till Lindex och köpte ett par byxor till mig (äntligen) samt provade ut rätt storlek på en ny mössa till Viola. Så när vi kom hem så beställde jag en vårjacka och en mössa på Lindex onlineshop, perfekt!

Efter Violas sovstund så gjorde vi ett ryck i trädgården. Jag läste snabbt på hur man skulle göra för att klippa fruktträd, men de reglerna var otroligt svåra att följa på våra träd som nog aldrig blivit beskärda på rätt sätt. Så vi får nog vara glada om vi får äpple om fem år med tanke på hur mycket jag kapade =)



På eftermiddagen så tog jag tag i matlagningen och bakade en sockerkaka till oss vuxna och gjorde en currygryta till Viola. Grytan innehöll en blandning av lök, palsternacka, broccoli, majs, kyckling, peppar, curry, couscous och grädde. Den slank ner i Bebbans mage utan problem, men när hon var nöjd så tog hon matskålen och vände upp-och-ner på golvet. Som sagt, man behöver inte fundera på om hon är mätt, hon visar ju detta ganska tydligt...



På kvällen så duschade Joacim och när Viola fick se det så var hon bara tvungen att leka i den blöta duschen. Egentligen så var det inte riktigt vad vi hade velat, men eftersom vi båda var trötta så lät vi henne leka där ett tag. Sen när Violas kläder var blöta så fick det bli dusch för henne också vilket var ännu roligare, desto mindre roligt var när vi lyfte ur henne och skulle torka och ta på blöja och pyjamas.

Nu liggen älsklingen och sover så nu ska vi föräldrar mysa i soffan med en bra film, bakpotatis och gott vin.




Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

Vilka härliga bilder, hon ser ju störtskön ut med håret på ända. Den kunde vi ju tagit med i tidningen. :-)

2011-03-05 @ 21:42:20

Postat av: Faster Ewa

Hej jag gillar den frissen störtskön. Ett förtidigt Grattis på 1-årsdagen från oss.

2011-03-06 @ 11:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback