Fotbojan

2011-03-21 @ 13:41:08

Så då var sjukdomen avklarad för denna gång. Viola har bara lite hosta kvar, men det är inte så farligt. Jag vet ju att man får lite dålig aptit när man är sjuk, men tycker det är så konstigt att Viola tappar all matlsut. Vi har verkligen fått kämpa för att få i henne mat, men det enda som gått ner har typ varit kiwi eller fruktpuré. Hon har ju nyss börjat med 1års välling, men hon vill verkligen inte ha den. På kvällen så har hon knappt ätit en deciliter innan läggdags och i förrgår så åt hon bara 10ml stackarn. Konstigt nog så sov hon ända till sju innan hon var hungrig. Sen i går testade vi att ge henne 8-månaders välling igen, och då drack hon lite mer igen vilket kändes skönt. Hon kanske inte var redo för nästa välling bara, eller så var det sjukdomen som spökade. När vi märkte att aptiten kom tillbaka lite så gjorde jag morotspannkakor till Viola. De tyckte hon var jättegott och försökte suga i sig dom som om hon åt spagetti =)



I helgen så har mannen varit ute och kapat träd runt huset och jag och Viola gick och pillade här hemma. Eftersom hon varit sjuk så har hon varit extremt klängig och knappt kunnat vara på golvet utan att hålla i mig. Och om hon nu blev ensam på golvet så var hon tvungen att ha nappen annars så blev hon hysterisk, stackars lilla snuttan. Kanske är taskigt att säga, men det är lite mysigt med en sjuk dotter då hon faktiskt vill sitta och mysa i min famn i soffan =) Hon har även fått ett nytt smeknam i helgen. Vi kallar henne nu fotbojan, för om man kommer för långt bort från henne så larmar (gråter) hon. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback