Första kalaset

2011-03-14 @ 21:57:12

Känns så konstigt nu när Viola är över ett år och ska börja äta våran mat. Jag menar hennes mat har ju tidigare varit ganska såsiga så hur ska jag få henne att tycka om våran lite torrare mat? Så för att börja lite lätt så fick hon en portion av vår köttfärssås med spagetti till och till min stora förvåning så åt hon med god aptit.



I lördags så var det dags för Violas 1års kalas. Hon fick en massa presenter och det var svårt för henne att fokusera på en speciell sak så hon busade omkring mest hela tiden. När hon fick en blå gosedjurskatt av sin gammelfaster Barbro så började hon prata med den i falsett, jättegulligt! Hon älskade den mjuka långa svansen och myste mycket med den. Favoritpresenten (om man nu får säga så) var nog ändå prinsesstältet från morbror Andreas med familj. I det tältet lekte Viola hela kvällen och större delen av söndagen också. Det var även populärt hos katterna som gärna kröp in där och lade sig.




På menyn stod det hemmagjorda hamburgare med pommes. Stackars pappa fick stå ute i regnet och grilla, men gott blev det! Till efterrätt så hade jag gjort rulltårtsbakelser. Viola fick självklart en egen bakelse med ett ljus i, men jag fick hjälpa henne att blåsa ut det. När hon sen skulle äta den så var det mest grädde som slank ner. Det var några musbett på rulltårtan, men inte särskilt mycket. Det är ju lite så med Viola, hon har svårt att äta med mycket folk och aktivitet runt omkring sig.





På kvällen så hjälptes vi åt allihopa att montera ihop Violas nya fåtölj. Jag tycker att det är roligt att Viola vill vara med och pilla! Tror även att hon blev nöjd med slutresultatet. Tyvärr så var det läggdags för Viola så hon missade melodifestivalen. Så det fick bli jag och mannen tillsammans med mamma, pappa och min mormor som gottade oss framför TV:n. Dessvärre så fick vi inte in kanal ett så vi fick koppla in datorn i TV:n och se på svt-play istället, men det funkade det också =)





Kommentarer

Postat av: Mamma/mormor

En riktigt härlig kalashelg var det, med en glad Viola, god mat och trevliga gäster.

Tack för att vi fick våldgästa er hela helgen. Mysigt med söndagsfrukost tillsammans och en skön långpromenad efter det och inte minst att vi såg årets första snödroppar.

2011-03-15 @ 19:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback